Twitteren, twitteren, twitteren

By Tom Zoethout | Social Media

Waarom moet je twitteren?

Het lijkt erop alsof iedereen het erover heeft, dat je moet twitteren!
Maar als je kijkt naar het aantal actieve twitteraars in Nederland, dan valt dat enorm tegen.

Twitteren tijdens de Voice Of Holland

De tablets als iPad enzo werden enorm gepromoot tijdens The Voice. Ook dat je met name via Twitter moest meedoen en continu zaten de deelnemers tweets te bekijken en te beantwoorden. Er zijn toen veel mensen gestart met Twitter, maar na The Voice ebde het ook weer snel weg.

twitterenEr werd toen veel ‘non-informatie’ getweet en dat is niet goed voor je imago en de groep die je gaat volgen, als je er ook zakelijk iets mee wil!
Misschien goed om dan een nieuw account te starten, dat je puur zakelijk gebruikt.
Don’t be a Twidiot door het verspreiden van zinloze informatie…

Dus er zijn wel veel geregistreerde gebruikers, maar een veel kleiner deel twittert actief.

Actieve twitteraars in Nederland: 170.000

Ja, het aantal actieve twitteraars is ‘maar’ 170.000!
Heeft het dan geen zin om te twitteren? Dat zal ik zeker niet zeggen! Waarom niet?
Je kunt je Twitter account koppelen aan je Facebook Account en je LinkedIn account, waardoor je tweets daar zichtbaar worden. Dat kan dus toch weer tot verspreiding van je informatie leiden en bezoekers of leads…

Twitter automatiseren

Serieus waar: je kunt je Twitter account op verschillende manieren automatiseren en automatisch twitteren.
Met bijvoorbeeld Tweetadder kun je automatisch mensen gaan volgen en ontvolgen. Als zij je terugvolgen, dan krijgen ze automatisch een tweet van je met bijvoorbeeld een link naar je website.
Met Tweetadder, HootsuiteSocialOomph en meer kun je je tweets plannen. Je plant nu de tweets voor de hele week en die worden dan automatisch op die tijden uitgestuurd.

Dit zijn slechts wat voorbeelden van wat mogelijk is met een eenvoudige Social Media site als Twitter!
Dus lang niet alles is zo echt en eerlijk als dat je in eerste instantie zou denken.

Heb je ook ervaringen of aanvullingen, ik hoor ze graag!

Veel Succes

Tom Zoethout
Internet Marketing Specialist

About the Author

Ik help bedrijven succesvol worden op het internet. Sinds 2005 ben ik Internet Marketing Specialist en help bedrijven met hun internet doelstellingen opstellen en realiseren, bouwen van websites, gevonden worden, advertentie campagnes etc. Kleine ondernemingen, maar ook bedrijven als Tele2, Darboven, Saan, Spliethoff-Sevenstar, Iddink, Thebe, Astra Zeneca, Cordstrap en dergelijke mocht ik helpen succesvoller internet in te zetten voor hun business. Al deze kennis ontsluit ik voor ZZP-ers, webmasters, internet marketeers en anderen om ook succesvoller te worden. Ik heb ook diverse workshops en online trainingen ontwikkeld, waar ik duidelijk en in simpele stappen je kan helpen op uiteenlopende onderwerpen.

Leave a Comment:

Leave a Comment: