Internet Marketeers

By Tom Zoethout | Content

Internet MarketingSysteem betreft een bepaalde methodiek ‘hoe je dingen doet’ op het internet. Basis van het systeem is dat je steeds 3 dingen voor ogen houdt:

  1. Je eigen doel: wie en wat wil je bereiken
  2. Het doel van je potentiƫle klant of bezoeker van je website
  3. Google: wat heeft Google van je nodig om je goede posities te geven op voor jou relevante zoektermen.

Internet Marketeers heeft dit zogenoemd systeem ontwikkeld en past dit toe in concrete klantprojecten.

Het speelveld van Google verandert continu

google-tricksGoogle probeert steeds ervoor te zorgen dat ‘slimme trucjes’ om bovenaan te staan, worden geĆ«limineerd. Hiertoe worden er dagelijks vele updates in de algorithmen doorgevoerd. Wil je geen last hebben van de updates van Google? Dan is eigenlijk de basis: Doe normaal!

Wat dit inhoudt is: zorg dat datgene wat je in de werkelijke wereld doet, ook online doet. In de werkelijke wereld vertel je verhalen. Verhalen van ervaringen, voorkomen van valkuilen, tips en dergelijke. Online gebeurt dat veel minder. In ieder geval vaak in zeer korte teksten. Dat komt ook doordat er ‘specialisten’ zijn die zeggen: “Less is more”… En dat is echt een misvatting. Grote onzin eigenlijk!

Logisch!

less-is-moreEn dat is ook logisch! Als jij de oplossing voor een probleem zoekt, dan wil je alles weten wat noodzakelijk is om het probleem op te lossen. Ook een misvatting: “Een plaatje zegt meer dan duizend woorden…”. Om een sfeer van een vergezicht over te brengen, ben ik het er natuurlijk wel mee eens. Maar als het gaat om het geven van relevante informatie om iemand te verleiden contact op te nemen, dan heb je met name tekst nodig.

Dit werkt al 10 jaar goed!

Gewoon goede content, met toegevoegde waarde en nuttige informatie voor je doelgroep werkt nog steeds heel goed. Hoe meer content hoe beter. Wil je dat Google jouw pagina’s gaat zien als bronpagina’s (zoals Wikipedia) dan moet je zorgen voor 1.000 tot 2.000 woorden (ja, dat zijn een paar A4-tjes!) tekst. En ook relevant beeldmateriaal, zoals bijvoorbeeld Infographics. Heb je ook nog video? Dan maak je het geheel mooi af! Alle communicatiestijlen worden bediend.

Nog steeds is en blijft het belangrijk sterke inkomende links van andere websites te hebben. Zorg wel dat die afkomen van sterke sites en gaan over hetzelfde thema. En dan natuurlijk nog bezoekers: Je moet zorgen voor relevante bezoekers. Google kijkt wat ze op je pagina’s doen en hoe ze omgaan met jouw content: Geven ze commentaar? Delen ze de content? Hoe lang blijven ze er en dergelijke.

Internet Marketeers

Internet Marketeers zijn specialisten die het ook daadwerkelijk met en voor je in praktijk brengen. We werken samen aan het realiseren van resultaten. Er zijn zelfs mogelijkheden delen met pay-per-performance afspraken te doen. Dat kan alleen omdat wij zeker weten dat wij resultaten gaan behalen en alles behalve gebakken lucht en mooie verhalen vertellen. We facturen bij mooie resultaten!

About the Author

Ik help bedrijven succesvol worden op het internet. Sinds 2005 ben ik Internet Marketing Specialist en help bedrijven met hun internet doelstellingen opstellen en realiseren, bouwen van websites, gevonden worden, advertentie campagnes etc. Kleine ondernemingen, maar ook bedrijven als Tele2, Darboven, Saan, Spliethoff-Sevenstar, Iddink, Thebe, Astra Zeneca, Cordstrap en dergelijke mocht ik helpen succesvoller internet in te zetten voor hun business. Al deze kennis ontsluit ik voor ZZP-ers, webmasters, internet marketeers en anderen om ook succesvoller te worden. Ik heb ook diverse workshops en online trainingen ontwikkeld, waar ik duidelijk en in simpele stappen je kan helpen op uiteenlopende onderwerpen.

Leave a Comment:

Leave a Comment: