Gevonden worden en aardig gevonden worden

By Tom Zoethout | Google

Wil jij ook gevonden worden?

gevonden-worden3Je kent het wel: je bent op een feestje en plotseling sta je met iemand die tegen je begint te praten. Na een paar minuten merk je dat hij het alleen maar over zichzelf heeft of zijn bedrijf. Hij stelt geen vragen en prááát maar door. Je probeert zo snel mogelijk weg te komen…

De volgende keer als je hem weer ziet staan op een feestje, probeer je zo iemand te vermijden. Herkenbaar?

Van de week werd me door iemand gevraagd de site te onderzoeken. Er kwamen niet zo veel bezoekers en bezoekers die er kwamen namen nooit contact op.

Gevonden worden vereist content

Als Wil je dat je gevonden wordt, moet je content hebben die gevonden kán worden‘, zei ik.
‘Ik bedoel, je moet aan de zoekmachines duidelijk maken waar de tekst over gaat, door te focussen op 1 belangrijk woord per pagina. Dat snappen zoekmachines prima. Verder moet dat woord een woord zijn, waar je doelgroep op zoekt!’

Vervolgens moet het jargon eraan geloven, natuurlijk!
Dat lijkt eenvoudig, maar toch hebben veel bedrijven er moeite mee de stap te nemen teksten los te laten en woorden als ‘wij’ en ‘ik’ te vervangen door ‘jij’ of ‘u’ (vooral niet ‘men’!).

Aardig gevonden worden

Stel je wil gevonden worden op het zoekwoord ‘telefonische acquisitie’ en de pagina is er op geoptimaliseerd en je wordt gevonden én je krijgt ook bezoekers, dan is er al veel gewonnen. Maar nu komt het gevoelige punt:
Als de tekst gaat over: Wij kunnen de telefonische acquisitie voor u doen. Wij maken een overzicht van alle werkzaamheden die we hebben gedaan en afspraken worden in uw agenda gezet….

Of het is een tekst als:
“Heeft u ook zo’n moeite om binnen te komen bij bedrijven? U moet veel telefoontjes plegen om een afspraak te krijgen? Gemiddeld zijn er 20 telefoontjes nodig voor een afspraak. Naast dat het u veel tijd kost motiveert het niet.

Het zou toch geweldig zijn als dat door iemand kon worden gedaan? Dat u iedere dag de afspraken krijgt doorgestuurd en…”

Iemand die deze pagina heeft gevonden en deze tekst leest, is mogelijk eerder geneigd over te gaan tot actie.

Niet iedere bezoeker op die pagina zal zich herkennen in het voorbeeld en die zal de pagina weer verlaten. Maar als iemand zich wel herkend, is er een kans op contact.

Geef iets van waarde weg!

Door mensen rechtstreeks aan te spreken, voelen zij zich ook aangesproken. Iemand die dat gevoel niet heeft gaat weer weg. Jammer, maar op deze pagina werk je dan dus met mensen die zich wel aangesproken voelen.
Geef hun toegevoegde waarde (dus iets waar zij wat aan hebben), zodat je aardig gevonden gaat worden!gevonden-worden4

Jij begrijpt hun probleem en geeft iets nuttigs weg! Daar wil je eerder zaken mee doen, nietwaar?

Ik ben benieuwd of jij ook een pagina op je website hebt die helemaal vanuit de klant is geschreven.
(Anders bij deze de uitnodiging er een te maken!)

Heb jij een goed voorbeeld op jouw site?

Heb jij zo’n pagina, laat dan hieronder een bericht achter. Ik zal een korte reactie terug geven!

Veel succes.

Tom Zoethout
Internet Marketing Specialist

About the Author

Ik help bedrijven succesvol worden op het internet. Sinds 2005 ben ik Internet Marketing Specialist en help bedrijven met hun internet doelstellingen opstellen en realiseren, bouwen van websites, gevonden worden, advertentie campagnes etc. Kleine ondernemingen, maar ook bedrijven als Tele2, Darboven, Saan, Spliethoff-Sevenstar, Iddink, Thebe, Astra Zeneca, Cordstrap en dergelijke mocht ik helpen succesvoller internet in te zetten voor hun business. Al deze kennis ontsluit ik voor ZZP-ers, webmasters, internet marketeers en anderen om ook succesvoller te worden. Ik heb ook diverse workshops en online trainingen ontwikkeld, waar ik duidelijk en in simpele stappen je kan helpen op uiteenlopende onderwerpen.

Leave a Comment:

Leave a Comment: